Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Bringaszerelés

Ha nem tetted el a bringád télre, akkor azért, ha a napsugaraktól vezérelve most szeretnéd újra elővenni, akkor pedig azért olvasd el legújabb cikkünket.

A kerékpár karbantartása részben otthoni, részben szerviz feladat, de a gyakorlottabb, ügyesebb vagy kíváncsibb bringásoknak ez sem okozhat gondot. Mielőtt a részletekbe mennénk, egy fontos megjegyzés: koszos környezetben, csorba vagy sérült szerszámokkal, kapkodva ne álljunk neki összesarazott kerékpárt javítani!

Íme 10 jó tanács, aminek betartásával töredékére csökkentheted a fenntartási költségeket.

letoltes.jpg

 

1. Ne vidd túlzásba: a túlfújt kerék legalább annyira lehet oka egy defektnek, mint a lapos. Egy túlhúzott csavar könnyen törést okozhat, vagy maga is eltörik. Ha karbonnal dolgozol, és nincs sok gyakorlatod, használj nyomatékkulcsot. A túlzottan beolajozott-zsírozott alkatrész vonzza a koszt, extra kopást idézve elő.

2. Az alábbi sorrendben dolgozz a bringán: mosás, törlés, szárítás, olajozás, állítás. Egy koszos, elhanyagolt kerékpárt nem lehet pontosan beállítani.

3. Csak a szakmai feladatokért fizess: egy egészen kis nyolcast te magad is kiszedhetsz a kerékből, az internet tele van oktató videókkal. Ugyanígy, egy fékpofa beállítása is csak türelmet igényel, szakszerszámot nem.

4. Figyeld a kopásra utaló jeleket: ha felniféked van, akkor a felni falát, ami egy idő után elvékonyodik, a legtöbb felnin van kopásjelző. A fékpofát, ami félrekophat, a lánckereket, ami hegyessé válik. Az időben cserélt alkatrész balesetmegelőző hatású és költséghatékony.

5. Cseréld le a kopott bandázst vagy markolatot: 1-2000 forintért újszerűvé varázsolhatod a bringát. A jobboldalon óra mutató járásának megfelelően, baloldalon fordítva kell feltekerni, a kormány közepétől a vége felé haladva.

 

 images.jpg

 

6. Ne ellenőrizd a csavarokat minden alkalommal:ezzel ugyanis a végén olyan szorosra húzod őket, hogy az egyes ponton törés vagy deformálódás következhet be. Egy év alatt akár egy teljes fordulatnyit is beljebb megy a csavar, ha mindig ráhúzol egy kicsit.

7. Takarítsd le a fékport: a fékpofákon, felnin, gumi szélén megülő fékpor szép lassan koptatja az alkatrészeket finom méretének köszönhetően. Szabadulj meg tőle rendszeresen!

8. Teljesen halkítsd le a bringád: a láncon kívül a váltó görgőket is érdemes szétszedni, takarítani és olajozni. Miután kész vagy vele, töröld le a fölösleget, hogy ne gyűjtse össze a koszt.

9. Szabadulj meg a szigszalagtól: a hanyagul, szigetelőszalaggal rögzített kilométeróra kábel, a gyorskötözővel javított kulacstartó és más ideiglenes megoldások kora lejárt. Rakd rendbe egyszer, és nem kell szégyellned a lustaságod.

10. Soha ne rakd el koszosan a bringád: talán ez az, ami a legnehezebb, de nincs is rosszabb annál, mint a rászáradt sár, kosz, aminek letakarítására legközelebb nem lesz időd, és amortizálja majd az alkatrészeket. A tisztítás igénye még inkább hangsúlyos az országúti kerékpároknál, ahol egészen kicsi kosz is zavarja a működést, és rosszul is néz ki.

Tehát mosni, időben javítani, és a bringa élettartama örök élet meg egy nap lesz.

 

 

Forrás: bici.postr.hu